تصمیم بارداری، مسئله‌ای مهم در زندگی هر فرد است. بعضی‌ها به سرعت باردار می‌شوند در حالی که عده‌ای سال‌ها برای آن تلاش می‌کنند، به خصوص زنان بالای ۳۵ سال. از آنجا که ناباروری در ۲۵ سال گذشته افزایش یافته، برای زنان لازم است تا برای زایمانی موفق، نکاتی را رعایت کنند. مراقبه با کاهش استرس زنان، می‌تواند احتمال بارداری را افزایش دهد. چرا مراقبه؟. محققان دریافتند که استرس می‌تواند با مداخله در تخمک‌گذاری، منجر به ناباروری شود. استرس پرولاکتین، کورتیزول و دیگر هورمون‌هایی را که موجب اختلال در ب ...

مراقبه در بارداری، از تاثیر آن غافل نشوید

 

1-Bardari[Fun.KamyabOnline.com]

تصمیم بارداری، مسئله‌ای مهم در زندگی هر فرد است. بعضی‌ها به سرعت باردار می‌شوند در حالی که عده‌ای سال‌ها برای آن تلاش می‌کنند، به خصوص زنان بالای ۳۵ سال. از آنجا که ناباروری در ۲۵ سال گذشته افزایش یافته، برای زنان لازم است تا برای زایمانی موفق، نکاتی را رعایت کنند.

مراقبه با کاهش استرس زنان، می‌تواند احتمال بارداری را افزایش دهد.

مراقبه در بارداری، از تاثیر آن غافل نشوید

چرا مراقبه؟

محققان دریافتند که استرس می‌تواند با مداخله در تخمک‌گذاری، منجر به ناباروری شود. استرس پرولاکتین، کورتیزول و دیگر هورمون‌هایی را که موجب اختلال در بارداری می‌شود، تولید می‌کند. در مراقبه، تنش بدن و نفس‌های بریده از بین می‌رود و به جای آن تنفسی عمیق جایگزین می‌شود، به این صورت که اکسیژن در خون جریان می‌یابد و سموم و تنش از بین می‌رود.

مراقبه همچنین افسردگی و عصبانیت را، که در ناباروری موثرند، دور می‌کند. غده هیپوتالاموس مسئول تولید هورمون‌های تولید مثل است و هنگامی که یک زن دچار افسردگی یا اضطراب می‌شود، این غده تاثیری منفی می‌گذارد و حتی باعث سقط جنین می‌شود. مراقبه باعث تحریک سیستم پاراسمپاتیک-سیستمی در مغز که احساس آرامش می‌دهد، می‌شود.

چگونه می‌توان مراقبه کرد؟

در موقعیتی مناسب قرار بگیرید. با تنفسی عمیق آغاز کنید و روی هر نفسی که می‌کشید، تمرکز کنید. طوری نفس بکشید که قفسه سینه و شکم‌تان به درون و بیرون رود. به افکار خود فکر کنید و بگذارید آزادانه حرکت کنند. سپس عکس ‌العمل خود را نسبت به آنها ببینید.

چه مدت زمانی باید مراقبه کرد؟

اگر تا به حال مراقبه نکرده‌اید، شاید در مراحل اول به نظرتان بیهوده و عجیب آید. به خاطر بسپارید که همه چیز برای اولین بار عجیب است زیرا شما با آن آشنا نیستید. با چند دقیقه در روز آغاز کنید و به تدریج زمان آن را افزایش دهید.

به جای تمرکز بر مدت زمان، روی اهمیت‌ آن تمرکز کنید. نفس‌تان را فرو برید، آن را به مدت ۴ ثانیه نگه دارید، سپس رهایش کنید.

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه